Heerlijk gastvrij?

Laatst had ik een lunchafspraak met een relatie. We moesten in de buurt van Utrecht afspreken. Het liefst langs de snelweg want we hadden allebei daarna nog een andere afspraak. Tussen alle troosteloze industrieterreinen die de ring van Utrecht rijk is, is het best een uitdaging om iets leuks te vinden. Gelukkig is degene met wie ik een afspraak had goed bekend in de regio Utrecht en wist zij wel een plek waar we terecht konden. Een tafel was snel gereserveerd. Om 11.30 uur konden we aan tafel bij Restaurant Zuiver. Uiteraard heb ik eerst even op internet bekeken waar ik terecht zou komen. “Heerlijk Gastvrij” staat er op hun site. De foto’s zien er leuk uit. Enthousiast stap ik in de auto, ik heb er zin in. De verwachting is groot.

De laatste paar meters in de auto bekruipt mij een naar gevoel. Rijd ik wel goed? Maar gelukkig, verstopt achter een paar saaie bedrijfsgebouwen zie ik ineens een leuk oud pand. Ik ben aangenaam verrast. Met gemak kan ik parkeren, er is voldoende ruimte. Bij binnenkomst ben ik gelijk enthousiast. Het restaurant is sfeervol en strak ingericht. Mooie bar. Alles wijst er op dat dit een top locatie is.

Wat is het dan toch dat ik niet snel nog een keer naar dit restaurant zal gaan of deze locatie zal aanbevelen? Het eten was goed en lekker. De versgeperste jus d’orange werd in mooie grote wijnglazen geserveerd, de cappuccino was heerlijk. Op zich dus een prima restaurant. Echter, als je er voor kiest om de slogan “heerlijk gastvrij” te voeren, dan verwacht ik meer. Heerlijk was het, eerlijk is eerlijk. Maar gastvrij? Ik werd niet begroet bij het binnenkomen. Mijn jas werd niet aangenomen. Het duurde wat mij betreft iets te lang voordat onze bestelling werd opgenomen. De bediening was correct, maar gaf niets extra’s. Pas op het allerlaatst werd er gevraagd of het gesmaakt had. Keurig natuurlijk, maar waarom vraag je het niet vlak na het serveren? Dán kan je eventueel nog iets corrigeren. Niet dat dat nu nodig was, begrijp me niet verkeerd want nogmaals, het eten was erg lekker. Bij het afrekenen en het geven van tip werd niet bedankt. En dan als klap op de vuurpijl…… Ik kan na een kort toiletbezoek zo weglopen. Er is niemand die mij groet. Zo zie je maar weer, gastvrijheid is niet zo vanzelfsprekend. Het zit ‘em in de details. In de mensen. Zonde als de ideale mix er niet is. Volgende keer toch maar ergens anders afspreken.