Durf groot te denken. Van “Office” naar een compleet Mystery Visit software pakket.

Als kleine organisatie is het goed om jezelf niet altijd maar als klein bedrijf te willen zien. Durf te dromen en durf ook groot te denken, wel passend natuurlijk bij je ambities en je mogelijkheden. Wij hebben allebei vele jaren voor grote en mooie organisaties mogen werken, hierdoor zit het “groot” kunnen en durven denken wel een beetje in onze genen.

De afgelopen periode zijn wij veel bezig geweest met een van onze belangrijke proposities, namelijk de Mystery Visits. Geweldig leuk om te doen en natuurlijk uiterst interessant om als opdrachtgever terug te kunnen zien hoe je locaties presteren, los van elkaar of ten opzichte van elkaar. Met onze uitgebreide hotel en brede facilitaire ervaring hebben wij een standaard Mystery Visit weten uit te breiden naar een volledige “Guest Journey Mystery Visit”. Hierdoor zijn wij in staat om de dienstverlening van een groot deel van een organisatie te meten, zowel op gastgerichtheid als op het facilitaire vlak inclusief gemaakte afspraken met leveranciers. Denk hierbij aan de ontvangst bij de receptie, wachtrijen en assortiment bij de catering, visuele kwaliteit van de schoonmaak, telefonische bereikbaarheid, technische gebreken en de werkplek zelf.

Natuurlijk mooi om dit zo in te kunnen richten. Wij wilden dit echter op het gebied van rapporteren richting opdrachtgevers naar een “next level” tillen, dus afstappen van de “Word” en spreadsheet rapportages. Wij zijn daarom deze week de samenwerking aangegaan met een internationale leverancier op het gebied van Mystery Visiting software. Aan de hand van deze software worden momenteel wereldwijd grote hotelketens zoals Radisson Hotels maar ook bedrijven zoals Coca-Cola, Volkswagen en Gazprom bezocht.

Als Hospitality Works! kunnen wij met dit systeem weer een volgende stap zetten. We zijn in staat om het systeem te vullen met onze Guest Journey. De vragenlijst is precies af te stemmen op de wensen van onze opdrachtgevers waardoor we dus op maat kunnen werken. De managementinformatie die het systeem door een druk op de knop genereert, helpt ons om op een uitgebreide manier inzicht te krijgen in het functioneren van de locaties. Ook kan je eenvoudig meerdere locaties met elkaar vergelijken. Daarnaast geeft het ons in één oogopslag inzicht in welke onderdelen van de dienstverlening zaken goed gaan en waar er nog ruimte is voor verbetering.

Na afloop van een Mystery Visit ziet de opdrachtgever demystery visiting dashboards resultaten gelijk terug in de online dashboards en kan hier dan op sturen. Deze tool kunnen we inzetten bij iedere organisatie die geïnteresseerd is in het objectief meten van de kwaliteit van hun organisatie. Vanaf medio januari gaan we met dit nieuwe pakket aan de slag. Mocht je dus nog overwegen om voor 2017 meer grip en inzicht te willen krijgen op de performance van je organisatie in de praktijk, dan weet je ons te vinden;-)

Als ondernemer is groot durven denken soms best spannend, zeker wanneer dit gepaard gaat met investeringen. Maar het is wel enorm leuk om dromen waar te kunnen maken!

Hospitality Works!